In 18 Abschnitten wird, nach einer allgemeinen kulturhistorischen und psychologischen Begründung, jede Oper Richard Wagners an der hüllenlosen Wirklichkeit ihres Schöpfers, des bloßen “Mannes” Richard Wagner, gemessen. Die Motivation dieses Titanen der Künste ist der Konflikt seiner natürlichen organischen mit seiner zwangsmoralisierten Sexualität. Aus der Erkenntnis, dass sich Richard Wagner künstlerisch immer nur selber meint, quasi sich selber singt und exhibitioniert, ergeben sich gesellschaftliche Anstöße gegen die Heuchelei der Pseudospießer mit ihrem unidentischen Geschwätz und ihrer intellektuell unanständigen Religionsverklärung.
ENGLISH: In 18 Chapters, including a general psychological and historical introduction, the author explores all operas by Richard Wagner in relation to the unveiled reality of their creator, the naked “man” Richard Wagner. The conflict between his natural, respectively, bodily sexuality and his compulsorily moralized sexuality is the motivation that drives the art titan. Realizing that Richard Wagner always subjects his own person, in a way permanently besinging and exposing himself in and with his art, results in impulses for the society against the hypocrisy of the pseudo-philistines who blather on without having an own identity and who idealize the religion in an intellectually obscene manner.
- Veröffentlicht am Montag 30. September 2013 von Calsoverlag
- ISBN: 9783981612998
- 120 Seiten
- Genre: Belletristik, Essays, Feuilleton, Hardcover, Interviews, Literaturkritik, Softcover